RECENZE POLARPRO FILTRŮ QuartzLine FX BLUEMORPHIC, GOLDMORPHIC, MIST A SIGNATURE VND 2/5 Peter McKinnon

Každý kameraman a fotograf bude určitě vědět o co se jedná, když řekneme, že se v tomto videu podíváme na čtyři FX filtry na objektivy.

Pokud jste začátečník a nevíte o co se jedná, tak dnes vám to vše zpřehledníme. Pojďme si produkty rovnou představit. Máme tu čtyři filtry značky PolarPro a tři z nich jsou z kolekce QuartzLine, ten čtvrtý filtr je z kolekce Peter Mckinnon. Každý objektiv je jiný, a proto si můžete zvolit filtry s jinak velkými závity, aby sedly i na vaše objektivy.

Začneme celou kolekcí QuartzLine a to konkrétně s PolarPro Quartzline FX BLUEMORPHIC. Když se podíváme na krabici, uvítá nás hezký design, který je ale zároveň pevný a nedovolí, aby se filtru něco stalo. Zároveň na něm máme napsáno o jaký filtr se jedná a jakou má velikost závitu. Po rozbalení uvidíme pouzdro filtru Defender360, které poskytuje kompletní ochranu před povětrnostními vlivy, působí dost bytelným dojmem. Pod pouzdrem na filtr najdeme návod na to, jak s filtrem manipulovat a hedvábný hadřík na čištění. Filtr má mosazný rám, na kterém je uveden i typ filtru a na jaký objektiv je určený; stejně tak, jako na pouzdře. Na skle tohoto filtru můžeme vidět modré pruhy, které vytváří chtěný efekt. Sklo zároveň ochraňuje 16 vrstev povlaku proti poškrábání a odmaštění a hydrofobnímu povlaku. A na co tento filtr využijete? Filtr QuartzLine FX BlueMorphic je filtr na objektivy, který může přinést do vaší scény profesionální modré zvýraznění v anamorfním stylu. To vše bez nutnosti používat speciální stylizované filmové čočky. Filtr je na skle vybaven modrými pruhy, které právě napodobují anamorfní efekty pruhových světel. Tyto efekty umožňují vytvořit pruhy na jasných světelných zdrojích nebo odrazech ve scéně. Díky tomuto filtru můžete snadno dosáhnout profesionálního vzhledu vašich snímků s anamorfním stylem a to i bez nákladného vybavení.

Pokračujeme s kolekcí QuartzLine FX, ale tentokrát s GOLDMORHPIC. Krabička, pouzdro i obsah balení je u všech filtrů stejné, až na popis modelu či kolekce. Po rozbalení z pouzdra máme v ruce stejný filtr jen s jinými pruhy a to oproti předešlému s modrými je tento se zlatými, tedy s tímto filtrem docílíme zlatého anamorfního efektu světel. Tyto dva filtry se můžou hodit například na scény v klubech či na záběry, kde chcete docílit zajímavého efektu světel.

QuartzLine FX MIST. V krabici najdeme pouzdro s filtrem, návod a čistící hadřík. Po rozbalení z pouzdra máme filtr, který ale narozdíl od předešlých nemá otočné tělo. Proto, když ho namontujete na objektiv, nebudete mít s čím otáčet, protože to není potřeba. PolarPro Mist Filter z řady QuartzLine se používá k tvorbě efektu lehkého zamlžení nebo rozostření obrazu. Tento filtr může pomoci snížit tvrdost světla a odstranit ostré hrany, což vytváří jemný a příjemný vzhled snímků. Může být použit pro portréty, krajiny a další typy fotografií nebo videí, kde se hledá určitý estetický efekt. PolarPro Mist Filter z řady QuartzLine se vyznačuje vysokou kvalitou optických skel a odolností proti poškrábání a jiným vnějším vlivům, což umožňuje profesionální použití ve všech druzích produkčních prostředí.

Poslední filtr, který vám představíme je Peter Mckinnon variable ND se sílou 2-5 stop. Krabička, pouzdro i obsah balení zůstává stejné, až na to, že v této kolekci a to v Peter Mckinnon dostanete navíc kartičku s odkazem na aplikaci, která vám řekne, kdy a jak je nejlepší čas na to fotit. PolarPro 77mm Signature Variable ND 2/5 - Edition II je variabilní ND filtr, který se používá pro regulaci množství světla, které dopadá na senzor fotoaparátu nebo kamery. To umožňuje zachování správné expozice a hloubky ostrosti i v silně osvětlených situacích, jako jsou například pláže, sněhové krajiny, oblohy nebo při focení s velmi otevřenou clonou. Tento filtr je vybaven mechanismem, který umožňuje snadno a plynule regulovat množství světla, které prochází filtrem. Díky tomu může být použit pro různé scény a situace s různou intenzitou světla. Navíc filtr PolarPro 77mm Signature VND 2/5 - Edition II poskytuje vynikající kvalitu obrazu s minimálním zkreslením a nedostatkem barevné korekce. Tento filtr se často používá pro fotografování krajin, portrétů, architektury a dalších typů fotografií nebo videí, kde je potřeba regulovat množství světla bez změny expozičních parametrů. Na závěr můžeme zhodnotit snad jen to, že už jsem zkoušeli víc filtrů na objektivy, ale v této cenové kategorii jsem takhle kvalitně zpracované ještě neviděli.

Za PolarPro Quartzline FX BlueMorphic koupíte ZDE.

PolarPro Quartzline FX GoldMorphic koupíte ZDE.

PolarPro Quartzline FX Mist Filtr zaplatíte koupíte ZDE