Pixologic ZBrush 2018

Je tu další bezplatný upgrade pro 3D software ZBrush! ZBrush 2018 obsahuje několik významných nových funkcí (zdokonalený systém dynamické teselace Sculptris Pro, nové deformační nástroje, PolyGroupIt pro seskupování polygonů) a také vylepšený licenční systém – licence jsou nyní duální, pro Windows i macOS. Pro stažení i aktivaci nové verze budete potřebovat své Pixologic ID (přihlaste se např. na stránky My Licenses). Více informací o tom, z jakých verzí lze upgradovat naleznete zde.

ZBrush 2018 přináší:

Režim Sculptris Pro
Vylepšený systém dynamické teselace převzatý z populární aplikace Pixologic Sculptris. Technologie dovoluje uživatelům zcela ignorovat distribuci polygonů v modelu a volně sochat. Sculptric Pro dynamicky přidává nebo ubírá polygony z geometrie podle potřeby, a to v reálném čase, zatímco uživatel táhne virtuálním štětcem. To dovoluje uživatelům ignorovat technickou stránku tvorby a zcela se soustředit na kreativní.

Sculptris Pro je ideální nástroj pro uživatele, kteří potřebují rychle transformovat své nápady do vizuální podoby. Přijde také vhod při importu grafiky z CAD aplikací apod. – není nutné upravovat topologii importovaných objektů ani přepínat do režimu DynaMesh. Lze jej použít i pro optimalizaci geometrie např. po aplikaci funkce Live Boolean, či pro úpravy modelů optimalizovaných pro 3D tisk. Režim Sculptris Pro lze aktivovat kdykoliv a je kompatibilní s většinou ze stovek sochařských štětců programu ZBrush.

Nové deformační nástroje
Verze ZBrush 4R8 představila manipulátor Gizmo 3D, který přinesl rovněž funkce FFD Box, Multislice a několik výkonných deformačních nástrojů. Ve verzi ZBrush 2018 je nyní 27 deformátorů! Každý z nich disponuje unikátními funkcemi pro rychlou změnu tvaru modelů, která není možná pomocí běžných štětců. Za zmínku stojí např. deformátor Project Primitive, dovolující využít pro deformace šablony objektů (primitiva). Project Primitive nabízí nové, unikátní možnosti pro slučování několika geometrií a dovoluje rychle vytvořit ze základních tvarů podstatně složitější skulptury.

PolyGroupIt
Funkce PolyGroupIt představuje zcela novou možnost seskupování polygonů. PolyGroupIt analyzuje povrchy modelu v reálném čase a vytváří optimální skupiny na jedno kliknutí. Tvorba skupin polygonů nebyla nikdy jednodušší! Skupiny lze vytvářet symetricky; mazat, přidávat, kopírovat nebo vkládat polygony, zvětšovat nebo zmenšovat skupiny; či definovat skupiny pomocí nástroje PolyPaint.

Další novinky

  • Režimy Elastic a Liquid u Curve Mode
  • Insert Meshes lze nyní rotovat nebo vyhladit podél křivky
  • Symetrická duplikace geometrie pomocí Gizmo 3D
  • Funkce štětců Remember Draw Size a Dynamic Mode
  • Nová funkce PolyGroup by Normals
  • Zvýšená exportní velikost pro 3D Print Hub
  • Štětce Snake Hook pro Sculptris Pro
  • Možnost uložit Startup Default Material
  • Funkci Tessimate lze využít i mimo režim Sculptris Pro
  • QuickSave lze nyní realizovat na libovolný disk
  • Nový systém pro aktivaci a správu licencí pomocí webového portálu My Licenses
  • Licence jsou nyní duální, pro Windows i macOS (lze nainstalovat na dva počítače, provozovat ale můžete jen jednu kopii programu najednou)