Kameraman Michael FitzMaurice se podílel na tvorbě nového celovečerního thrilleru Monolith z produkce Sky Italia Productions. Pomocníkem mu byly i tři nové digitální filmové kamery Panasonic VariCam 35, které bez poruch odolávaly nehostinným podmínkám pouštních lokací v americkém Utahu. FitzMaurice působil jako kamerový operátor např. u snímků Mr. and Mrs. Smith, Live Free or Die Hard, Iron Man 1 a 2, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull nebo The Green Hornet. Model VariCam 35 zvolil pro vysokou obrazovou kvalitu a široký dynamický rozsah snímače, vysokou odolnost a skvělou ergonomii těla a v neposlední řadě i duální nativní hodnoty citlivosti 800/5000.
„Obrazový senzor je prostě vynikající. Pleťové odstíny a celková barevnost jsou perfektní i v základním nastavení kamery,” pochválil přístroj FitzMaurice. „Dynamický rozsah přesahuje 14 clonových čísel!”
„Ergonomie kamery je skvělá, zvlášť při natáčení z ruky. A pokud jde o spolehlivost: Nejenže jsme natáčeli v poušti, ale ještě k tomu v létě! Potýkali jsme se s extrémním horkem, prachem, vichrem a večerními bouřkami. Každá jiná kamera, se kterou jsem v minulosti pracoval, by se v takovém prostředí prostě vypnula. U modelu VariCam 35 nedošlo k přehřátí elektroniky za celou dobu měsíc trvajícího natáčení.”
Stejnou chválu si vysloužila také citlivost obrazového snímače s nativními režimy ISO 5000 a ISO 800. „Během dne se často natáčely scény, ve kterých protagonisté přecházeli z extrémně světlého exteriéru do stínu. Ani v těchto případech neprodukovala kamera žádné obrazové artefakty, přechod byl velice hladký.” Film také vyžadoval natáčení za reálného nočního osvětlení a i zde odvedl senzor svou práci na výbornou: „Plná třetina snímku se odehrává v noci. Panasonic tvrdí, že VariCam 35 vidí ve tmě lépe, než lidské oko a to se během natáčení potvrdilo. Scéna byla částečně osvětlena parkovacími LED světly natáčeného automobilu, jako hlavní zdroj světla posloužil jen měsíc! Měsíc v úplňku poskytl dostatek světla nejen pro akci v popředí, ale i pro pozadí. VariCam 35 poskytuje absolutně nejčistší obraz při citlivosti ISO 5000, jaký jsem kdy viděl.”
Natáčelo se s trojicí kamer VariCam 35: jedna sloužila jako ruční kamera, druhá byla upevněna v rigu nebo na stativu a třetí byla použita spolu se stabilizátorem Ronin a podpůrným systémem Ready Rig. Kamery byly osazeny skly Cooke. Snímek Monolith byl také jednou z prvních produkcí, která využila nový pětimetrový propojovací kabel pro tělo kamer VariCam 35 a oddělený rekordér. „Spousta scén se odehrávala v interiéru automobilu, proto jsme kameru umístili např. na palubní desku pomocí propojovacího kabelu,” dodal Michael FitzMaurice. Natáčelo se ve 4K, ve 12bitovém režimu 4:4:4 AVC-Intra a při snímkové frekvenci 24p, v některých případech také s frekvencemi 48 a 60 fps...