S železnou pravidelností přicházejí nové verze Max 2013, Maya 2013, Softimage 2013, MotionBuilder 2013 a Mudbox 2013.
Hlavní novinky v Max 2013:
- Interoperabilita s Adobe® After Effects® — Vychutnejte si dokonalejší výměnu 2D/3D dat.
- Nový systém renderovacích vrstev — Vytvářejte renderovací vrstvy pro použití v programech Autodesk® Smoke® 2013, Adobe After Effects a Adobe® Photoshop®.
- Interaktivní renderování ActiveShade pomocí aplikace NVIDIA® iray® — Iterujte efektivněji s interaktivním rendererem, který zobrazuje změny nastavení kamer, osvětlení, materiálů i geometrie, jakmile jsou provedeny.
- Vylepšená interoperabilita s programem Autodesk® Revit® Architecture a podpora Autodesk® DirectConnect — Importujte soubory Revit přímo do 3ds Max a sdílejte projektová data s CAD produkty.
- Vylepšený systém MassFX — Nový modul mCloth umožňuje trhání tkanin a podporuje dynamické hierarchie typu Ragdoll.
Hlavní novinky v Maya 2013:
- Maya nHair — Tvořte vysoce realistické vlasy a jiné dynamické objekty založené na křivkách.
- Vylepšení viewportu 2.0 — Vychutnejte si vysoce přesné interaktivní zobrazování a rychlý dávkový rendering.
- Nový Node Editor — Vytvářejte, editujte a odlaďujte nodální sítě – snáze a rychleji.
- Fyzikální engine Bullet — Simulujte pružná i pevná tělesa rychleji.
- Funkce Heat Map skinning — Vychutnejte si přesnější navázání geometrie na kostry.
- Porovnávání Trax klipů — Vizualizujte překryv Trax klipů pro tvorbu kompletních pohybů postav z jednotlivých animací.
- Formát ATOM pro přenos animací —
Přenášejte animace mezi postavami pomocí nového souborového formátu ATOM (Animation Transfer Object Model).
- Podpora formátu Alembic — Přeměňte komplexní animační a simulační data v geometrii nezávislou na aplikaci pro rychlejší přehrávání animací.