Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio - download only

DaVinci Resolve Studio společnosti Blackmagic Design je špičkovým řešením pro barevné korekce a střih videa/audia na platformách Mac OS X, Windows a Linux. Software DaVinci Resolve Studio podporuje více…

Více informací

8 220 Kč 7 390 Kč s DPH 6 107 Kč bez DPH
-+
Osobní odběr do 90 minut
Odešleme: dnes
Skladem 2 ks
Praha 2 ks, Bratislava 1 ks
Kód zboží:
DV/RESSTUD-SW
Přidat do porovnání Historie ceny
Popis produktu ČLÁNKY

Popis produktu

DaVinci Resolve Studio společnosti Blackmagic Design je špičkovým řešením pro barevné korekce a střih videa/audia na platformách Mac OS X, Windows a Linux. Software DaVinci Resolve Studio podporuje více funkcí pro barevné korekce v reálném čase, než jakýkoliv jiný systém, protože není limitován výkonem počítače na kterém je spuštěn. POZOR, jedná se o aktivační klíč zaslaný el. formou. Tato verze je jinak funkčně shodná s Resolve Studio.

Tuto výkonnostní bariéru překonává pomocí akcelerace výpočtů prostřednictvím GPU pro výpočty v reálném čase, a to i u velmi komplexních projektů. DaVinci Resolve Studio nabízí fantastický výkon při nízkých nákladech, výkon je navíc škálovatelný přidáním dalších GPU jednotek pro práci se 4K rozlišením, stereoskopickým videem, či real-time práci s RAW soubory kamer Blackmagic Cinema Camera, ARRI, RED a Sony F65, F55 či F5. DaVinci Resolve je kompatibilní se systémy Mac OS, Windows a Linux. Verze 19 je (v beta verzi) k dispozici od 4/2024.

DaVinci Resolve 19
DaVinci Neural Engine AI
DaVinci Resolve 19 přináší nové výkonné nástroje DaVinci Neural Engine AI založené na yechnologii umělé inteligence a více než 100 vylepšených funkcí. Střihači mohou nyní pracovat přímo s transkripcí titulků a vyhledávat a upravovat klipy na časové ose dle detekovaných interpretů. Analyzátor řeči je nyní schopen rozpoznat více hlasů, což umožňuje přiřadit jména různým mluvčím a zpřesnit operace vyhledávání a nahrazování textu na základě detekovaných dialogů. Koloristé mohou vytvářet bohaté tóny pomocí funkce ColorSlice a vytvářet napodobení filmového vzhledu pomocí nového efektu Film Look Creator, který emuluje filmové procesy. V aplikaci Fairlight lze ke sledování pohybu a automatickému posouvání zvuku použít nový nástroj IntelliTrack AI. Tvůrci vizuálních efektů v aplikaci Fusion mají nyní k dispozici rozšířenou sadu nástrojů USD a navíc nové funkce pro rotoscoping. Střihová sekce má nové nástroje pro rychlý multikamerový sestřih zpravodajských příspěvků a playout funkce.

Správa licencí
Nová aplikace Organizations v Blackmagic Cloud umožňuje větším společnostem definovat jednu organizaci nebo firmu. Nyní mohou zákazníci vytvářet skupiny či týmy a rychle sdílet projekty pro celou skupinu. Uživatelé mohou také spravovat přístup k úložišti, sdílet prezentace a vytvořit jednotné přihlášení. Nový systém rovněž dovoluje zakoupit nebo pronajmout více licencí DaVinci Resolve Studio. To usnadňuje přidělování a správu licencí v rámci velkých pracovních skupin. Licence lze rozpočítat na náklady konkrétních projektů a po jejich dokončení je odebrat.

Sekce Cut
...nyní podporuje výběr živých kamerových záznamů v reálném čase pro instant replay do vysílání vč. zpomalení záběrů a prolínaček. Nový prohlížeč Multi Source Viewer dovoluje zobrazit všechny živé kamery nebo klipy se společným časovým kódem ve stejném okně. Uživatelé mohou procházet, přehrávat a vybírat záběry pro přidání na časovou osu nebo je jednoduše přímo zařazovat do vysílání, a to včetně živého videa. Při sledování živého videa nebo klipů v multiview zobrazení lze při výskytu významné události okamžitě zachytit daný okamžik pomocí značky zájmu  („POI“). Značka zájmu se umístí na všechny klipy ve stejný okamžik, takže je snadné rychle najít událost u každého kamerového úhlu, zařadit je do vysílání či automaticky sestavit časovou osu z takto označených, nejzajímavějších událostí.

Pracovní tempo je u živého televizního vysílání často extrémní, takže nové ovládací prvky pro instantní replay videa jsou velice přehledně členěny. Uživatelé mohou jediným tlačítkem nastavit značku zájmu, vybrat kameru a zařadit do vysílání. Poté se aktivuje automatické přehrání do vysílání prostřednictvím režie ATEM. Lze stejně snadno přepínat kamery nebo – po dokončení playoutu – jednoduše celou frontu smazat a připravit se na další přehrávání. K dispozici jsou také nové prolínačky typu stinger, které divákům dávají najevo, že program přešel z živého vysílání do opakování, pak zpět, či jen přešel na novou scénu. Nové funkce představují velice ergonomickou práci se všemi živými kamerami a upravovat příspěvky na časové ose, zatímco kamery stále nahrávají.

Sekce Color
UltraNR je nová funkce pro redukci obrazového šumu v sekci Color využívající technologií DaVinci Neural Engine. Koloristé ji mohou použít k výraznému snížení digitálního šumu ve zpracovávaném materiálu při zachování čistého obrazu, bez artefaktů. V kombinací s algoritmy Temporal Noise Reduction lze následně získat ještě účinnější redukci díky detektoru pracujícímu i v časové doméně. Nová funkce Film Look Creator dovoluje emulovat filmové materiály, procesy a artefakty vč. halace, bloomu, zrna, blikání či vinětace. Koloristé mohou upravovat expozici v clonových číslech a provádět subtraktivní ovládání sytosti pro simulaci filmového záznamu. Nová paleta ColorSlice se šesti barevnými vektory využívá subtraktivní barevné procesy k precizní úpravě barevnosti a saturace pro napodobení filmového vzhledu.

Sekce Fusion
Nová funkce uVolume dovoluje přímo importovat volumetrické soubory VDB a eliminovat tak časově náročnou konverzi volumetrických dat ze simulátorů fluidní dynamiky apod. Přidává také kreativní kontrolu nad importovanými efekty, jako jsou kouř, oheň, mraky či výbuchy, vč. hustoty, teploty a barevných parametrů. Další nový nástroj, MultiPoly, zobrazuje všechny masky v jediném seznamu, což eliminuje přepínání mezi uzly pro rychlejší a přesnější rotoscoping. Je ideální pro komplexní projekty: uživatelé mohou z jediného místa zobrazovat, vybírat, přidávat a upravovat konkrétní masky, přepínat jejich viditelnost a upravovat další parametry.

Sekce Fairlight
Nový nástroj pro sledování pohybu IntelliTrack AI rovněž využívá technologií DaVinci Neural Engine a lze jej použít i v aplikaci Fairlight k automatickému sledování osob nebo objektů a následného automatického panorámování zvuku. S AI panorámováním na základě video dat lze rychle zpracovávat dialogy vč. oddělení dialogových stop od zvuků v pozadí a dozvuku místnosti. Uživatelé tak mohou snadno redukovat hluk pozadí a remixovat nebo odstraňovat zvuky, které s dialogy splývají, např. u videí zaznamenaných v terénu vč. rozhovorů pořízených na rušných místech.

Funkce Ducker Track FX umožňuje jedné stopě automaticky upravovat úroveň jiné stopy bez nutnosti nastavovat složitou kompresi po´mocí side chainu nebo automatizační křivky. Uživatelé mohou automaticky nastavit nižší úroveň hudby nebo šumu na pozadí, když je přítomen dialog. Ovládací prvky zahrnují selektivní nastavení úrovní pro hlas, bicí, basu, kytaru a další prvky skladby. Lze tak měnit vokální skladbu na instrumentální, automatizovat změny a změnit hudební mix s důrazem na jiné nástroj, než jaké zohlednila původní mixáž.

Ambisonický prostorový zvuk je nový sférický formát, který umožňuje zvukovým inženýrům nahrávat, míchat, monitorovat a exportovat sférické zvukové stopy. Fairlight má nyní plně integrovanou nativní podporu ambisonického zvuku vč. nativního zpracování efektů, 2D a 3D panorámování, binaurálního poslechu, dynamického měření v prohlížeči a sledování pozice hlavy.

Nové funkce aplikace DaVinci Resolve 19

  • IntelliTrack AI pro sledování a stabilizaci obrazu
  • Podpora pultu DaVinci Resolve Replay Editor
  • Sekce Cut nyní také jako přehrávač médií a instant replay systém
  • Nová možnost multiview zobrazení časově synchronizovaných záběrů při střihu
  • Přidávání značek zájmu a vytváření replay soupisky z multiview zobrazení a časové osy
  • Možnost upravovat obsah časové osy na základě transkripce dialogů zdrojového klipu
  • Nová paleta ColorSlice pro barevné korekce
  • Pokročilá technologie UltraNR pro redukci šumu 
  • Snazší správa komplexních projektů barevných korekcí
  • Nový nástroj Film Look Creator pro emulaci filmového materiálu
  • Nová funkce pro rozostření pozadí
  • Nástroj Multi Poly pro snazší rotoscoping složitých objektů
  • Vylepšený import USD dat pro Material X a pokročilé volumetrické stínování
  • Vylepšení sady nástrojů pro tvorbu masek
  • Plně integrované nativní zpracování ambisonického 3D zvuku
  • Posouvání zvuku na základě videa v sekci Fairlight (IntelliTrack)
  • Music Remixer FX pro remixování hlasu, bicích, basy, kytary a dalších nástrojů
  • Dialogue Separator FX pro oddělení dialogů od pozadí nebo akustiky prostředí
  • Ducker Track FX pro automatickou správu úrovní

DaVinci Resolve 18.5
Verze 18.5 obsahuje desítky nových funkcí vč. čtyř nových nástrojů založených na algoritmech umělé inteligence, přes 150 modernizací u stávajících funkcí a významné změny v sekci Cut. Uživatelé (placené verze Studio) mohou mj. vyhledávat média na bázi jejich zvukového obsahu a generovat automatické titulky pomocí technologie pro rozpoznávání řeči. V sekci Color se objevil nový efekt Relight FX pro virtuální osvětlení scény, vylepšení doznal i systém správy barev. Nově je podporován také formát OpenTimelineIO (OTIO) pro import/export časových os.

Vzdálený náhled projektů
Uživatelé mohou nově aktivovat náhled vzdálených projektů pouze pomocí Blackmagic ID a hesla. Není již nutné zadávat IP adresy a přesměrovávat porty. Uživatelé mohou simultánně streamovat do několika destinací vč. zařízení iPad/iPhone a exportovat časové osy pro Blackmagic Cloud prostřednictvím nové funkce Presentations. S ní je nově možně provádět kontrolu časové osy několika vzdálenými uživateli vč. vytváření komentářů, které se následně zobrazí jako značky.

Sekce Color
V sekci Color pro barevné korekce lze nově aktivovat správu barev na úrovni časových os. Díky tomu lze časové osy exportovat nezávisle vč. výstupních barevných prostorů, což je velice výhodné u projektů určených k distribuci pro rozdílná média. Nový efekt Relight FX dovoluje přidávat do scény virtuální světelné zdroje pro kreativní práci se světlem, změnu nálady záběru atd. Světelné zdroje mohou být směrové i bodové a lze nastavit jejich měkkost i odlesky. Nově jsou v sekci Color podporovány poznámky v časové ose vč. značek.

Sekce Cut
 ...získala tři nová menu (Timeline Options, Timeline Actions a Edit Actions) v časové ose pro rychlejší a snazší editaci videí. Nové volby dovolují snáze trimovat stopy, synchronizovat zvuk, či změnit vzhled časové osy. Detekci střihů lze nyní aktivovat přímo z časové osy pomocí volby „Detect Scene Cuts“. Nové tlačítko „Ripple“ slouží k deaktivaci stejnojmenného střihového režimu a dovoluje tak zachovávat mezery na časové ose; nově je rovněž možné nastavit bod střihu separátně pro audio a video stopu.

Zcela nová funkce „Create Subtitles from Audio“ slouží k automatickému přepisu dialogů do titulkových stop. Po ukončení analýzy lze vygenerované titulky snadno opravit v okně Inspector. Tuto technologii lze rovněž využívat pro vyhledávání záběrů na základě obsahu dialogů.

Nyní mohou uživatelé nahrávat videa na platformu TikTok přímo: stačí se připojit k TikTok účtu v preferencích a využít exportní preset v sekci Deliver nebo funkci Quick Export. Videa mohou mít nově i vertikální orientaci pro snazší export pro sociální platformy.

Podpora formátu OpenTimelineIO (OTIO) usnadňuje import/export časových os z/do jiných střihových aplikací. Formát OTIO podporuje metadata médií, časování, strukturu stop, prolínačky, značky a samozřejmě i střihy a odkazy na externí média. Vítanou změnou je též možnost vytvářet/vyvolávat lokální i síťové/Blackmagic Cloud zálohy časových stop (volba v preferencích).

Sekce Fusion
Kompoziční nástroj Fusion podporuje od verze 18.5 soubory Universal Scene Descriptor pro snazší spolupráci s efektovými pracovišti. Takto lze importovat 3D geometrii, osvětlení, materiály či animace a následně scény modifikovat i renderovat (pomocí rendererů založených na technologii Hydra, např. Storm). Nový nástroj Multi-merge dovoluje snadno sdružit různá média do vrstvených kompozic; neméně užitečný je i nástroj Depth Map (ve verzi Studio) využívající technologii umělé inteligence.

Sekce Fairlight
Ve zvukové sekci programu lze nyní sdružovat audio kanály do skupin pro jejich jednodušší makro ovládání (editační, automatizační operace lze aplikovat na celou skupinu). Při vytváření skupin lze zvolit, které parametry budou sdílené. Skupiny mohou mít vnořenou strukturu a lze je i snadno dočasně deaktivovat. Technologie DaVinci Neural Engine (ve verzi Studio) nyní dokáže třídit audio klipy na základě jejich obsahu, což usnadní zpracování nového materiálu. Po ukončení analýzy jsou zvuková média roztříděna na dialogy, hudbu a efekty vč. detailního dílčího třídění (např. „exploze“, „voda“ nebo „hmyz“). Zlepšení doznal i nástroj Elastic Wave pro změnu délky/přeladění audio stop: nová volba „Voice“ je optimalizována pro přirozenější podání dialogů nebo zpěvu i při větších změnách délky stop.

  • Řada vylepšení v sekci Cut
  • Podpora pro Blackmagic Cloud Presentations
  • Automatická tvorba titulků z dialogových stop (Studio)
  • Relight FX pro tvorbu virtuálních světelných zdrojů
  • Podpora formátu Universal Scene Description v sekci Fusion
  • Nový nástroj Multi-merge v sekci Fusion pro snazší tvorbu vrstvených kompozic
  • Vylepšení na poli vzdáleného monitoringu
  • Zálohování časových stop
  • Individuální správa barev u časových stop
  • Editace a míchání skupin v sekci Fairlight
  • Automatické třídění audio materiálu dle jeho obsahu (Studio)

DaVinci Resolve 18
Osmnáctá verze přináší řadu novinek na poli vzdálené spolupráce uživatelů: dovoluje pracovat několika uživatelům na stejném projektu, v jedné časové ose, kdekoliv na světě. DaVinci Resolve 18 podporuje Blackmagic Cloud pro sdílení projektů, nabízí automatizační funkce u práce s proxy daty, obsahuje nové Resolve FX nástroje založené na AI algoritmech DaVinci Neural Engine, GPU akceleraci kreslících nástrojů sekce Fusion a řadu dalších novinek!

Blackmagic Design DaVinci Resolve 18

Blackmagic Cloud & Proxy Generator
DaVinci Resolve 18 podporuje technologii Blackmagic Cloud pro sdílení projektů pomocí DaVinci Resolve Project Serveru a spolupráci vzdálených uživatelů z řad koloristů, střihačů, zvukařů a efektových specialistů na stejném projektu, v jedné časové ose. K tomu přispívá také nová aplikace Blackmagic Proxy Generator, která automaticky vytváří a spravuje proxy média generovaná z původních kamerových dat: sleduje zadaný adresář a automaticky konvertuje média do proxy kopií ve formátech H.264, H.265 nebo Apple ProRes. Uživatelé mohou následně přepnout do plné verze médií jediným kliknutím! Díky tomu lze snadno editovat pomocí proxy dat a následně provádět např. barevné úpravy originálních médií importovaných z kamer.

Zdokonalený systém správy médií zaručuje také plně automatické vyhledávání videí při práci na vzdálených projektech, bez nutnosti manuálního přiřazování cest k souborům. Byl rovněž podstatně zvýšen výkon při využívání lokálních sítí pro podstatně rychlejší aktualizace projektů vč. změn u sestřihu materiálu nebo barevných korekcí. Nově lze rovněž streamovat 12bitový výstup okna Viewer na vzdálené monitory pomocí karet řady DeckLink pro vzdálené posuzování barevných úprav.

Masky a sledování
DaVinci Resolve 18 potěší koloristy řadou novinek, mj. i novou maskou Object Mask (v paletě Magic Mask) pro automatické rozpoznávání a sledování objektů vč. zvířat, lidí, dopravních prostředků apod. Díky tomu je podstatně jednodušší aplikovat sekundární barevné korekce a efekty na jednotlivé elementy záběru. Nový efekt Depth Map vytváří hloubkovou mapu scény pro rychlou separaci objektů v popředí od pozadí. To značně usnadní např. korekce herců nebo změnu atmosféry u pozadí.

Nový výkonný nástroj Surface Tracker slouží ke sledování ploch v pohybu (zvlnění, perspektivní změny), např. triček, vlajek či obličejů. Vytvářená geometrie a textura slouží k následné jednoduché aplikaci grafiky (logotypů, textů, tetování apod.). Nový režim Ultra Beauty u efektu Resolve FX Beauty automaticky koriguje drobné nedostatky např. u pleti interpretů při zachování detailů pro maximálně přirozený vzhled.

Titulky, 5x5 zobrazení
Verze 18 přináší rozšířenou podporu souborů titulků vč. TTML a XML s časovým kódem a vložených MXF/IMF titulků. Nově lze rovněž simultánně zobrazovat různé titulky u jedné stopy vč. nastavení individuálního vzhledu a pozice titulků např. pro identifikaci různých účastníků debat. U prolínaček kategorií Shape, Iris a Wipe v knihovně efektů lze nově snadno nastavit opačný směr efektu. Nová volba 5x5 v okně Multicam Viewer dovoluje simultánně zobrazit 25 různých kamerových záběrů pro podstatně snazší zpracování náročných multikamerových projektů.

GPU akcelerace
GPU akcelerace byla nyní implementována i u kreslících nástrojů sekce Fusion pro náročné retušování nebo animování v reálném čase. Výkonnostní optimalizace se týkají rovněž šablon textů (Text, Text+) a 2D geometrie, které nyní díky paměťovým optimalizacím nabízejí až dvojnásobnou rychlost zobrazení.

FlexBus konverze, Dolby Atmos
Technologie FlexBus v sekci Fairlight – sloužící k optimální správě velkého množství stop, aplikaci plug-inů a synchronizaci – nově dovoluje konvertovat starší projekty Fairlight pomocí jediného kliknutí. Rozšířena byla rovněž exportní funkce formátu Dolby Atmos nově dovolující exportovat 7.1.4 projekty Dolby Atmos také do binaurálního formátu pro poslech pomocí sluchátek. DaVinci Resolve nativně podporuje nejnovější prostorové audio formáty vč. Dolby Atmos, Auro 3D, MPEG-H, NHK 22.2 a SMPTE. Nové zobrazení Space View znázorňuje vztahy jednotlivých objektů v 3D prostoru pro tvorbu realistických zvukových kompozic. A nové volby v menu Decompose slouží k lepší spolupráci několika uživatelů: nově lze vnořené časové osy rozbalit vč. všech dat stop (efekty, automatizace...).

Novinky v DaVinci Resolve 18

  • Podpora Blackmagic Cloud pro sdílení projektů on-line
  • Nová aplikace Blackmagic Proxy Generator pro automatickou tvorbu a správu proxy médií
  • Snadná možnost přepnutí mezi proxy a původními video daty
  • Inteligentní správa souborů pro automatické linkování
  • Rychlejší přístup k projektům v rámci lokálních sítí
  • Nová maska objektů pro automatickou selekci a sledování částí záběru
  • Automatická tvorba hloubkové mapy pro snadné oddělení pozadí/popředí
  • Nový nástroj pro sledování pohybujících a deformujících se ploch
  • Zdokonalený nástroj pro automatické retuše pleti
  • Rozšířená podpora titulků (TTML, XML, vložené MXF/IMF)
  • Možnost převrátit průběh u prolínacích efektů kategorií Shape, Iris a Wipe
  • Nové 5x5 multikamerové zobrazení
  • GPU akcelerace nástrojů pro kresbu/retuše
  • Rychlostní optimalizace u nástrojů Text/Text+
  • Možnost konverze starších audio projektů do nové struktury FlexBus
  • Lepší mix do formátu Dolby Atmos a možnost binaurálního poslechu pomocí sluchátek
  • Rozbalení vnořených audio stop vč. všech dat (efekty, automatizace)
  • Inovativní Space View zobrazení prostorového zvuku

Novinky předchozí verze 17
DaVinci Resolve 17 je významná aktualizace přinášející více než 100 nových funkcí a přes 200 vylepšení. Sekce Color pro barevné korekce obsahuje nové funkce pro zpracování HDR videí, přepracované nástroje pro primární barevné korekce, automatické masky založené na algoritmech umělé inteligence a mnoho dalších novinek! Sekce Fairlight nabízí optimalizované funkce pro tvorbu selekcí pomocí klávesnice a myši, a také novou architekturu Fairlight Audio Core vč. nové technologie FlexBus podporující přes 2.000 stop. Sekce pro editaci videa byly obohaceny o nová zobrazení metadat, zvětšení u audio stop pro přesnější střih, funkce pro automatickou změnu kompozice záběru a další novinky. Nově lze také využít kompozice sekce Fusion např. jako titulky nebo prolínací efekty v sekcích Cut i Edit.

Sekce Color
DaVinci Resolve 17 obsahuje fantastické nové funkce pro koloristy vč. vylepšené tvorby masek, dokonalejších měřících nástrojů, podpory pro 17bodové LUT tabulky a mnoha dalších novinek! Nové funkce pro barevné úpravy HDR videí umožňují přesněji nastavit rozsahy nástrojů primárních barevných korekcí vč. funkcí pro nastavení expozice a saturace pro každou zónu zvlášť. Zcela nové jsou také korekce založené na deformační mřížce dovolující simultánně upravit dva parametry – barevnost i saturaci. Úprava se provádí tažením kontrolních bodů mřížky.

Značné usnadnění přináší verze 17 také v oblasti selektivních korekcí siluet lidí. Nástroj Magic Mask využívá jádro DaVinci Neural Engine pro automatickou tvorbu masek celých postav nebo částí těla. Samozřejmostí je možnost následné ruční úpravy masky i automatické sledování pohybu cílového subjektu.

Značných vylepšení doznal také systém pro správu barev. DaVinci Wide Gamut a DaVinci Intermediate jsou univerzální pracovní barevné prostory, které svým rozsahem přesahují modely BT.2020, ARRI Wide Gamut i ACES AP1 a zaručují tak zcela bezeztrátovou editaci libovolného materiálu.

Sekce Fairlight
DaVinci Resolve 17 představuje největší aktualizaci v historii sekce Fairlight pro zvukovou postprodukci. Modernizovány byly funkce pro střih zvukových stop po vzoru aplikace Fairlight Audio Editor i samotné jádro Fairlight Audio Core, které lépe využívá možností CPU i volitelné akcelerační karty Fairlight Audio Accelerator. Výsledkem je možnost zpracování až 2.000 zvukových stop v reálném čase vč. ekvalizéru, dynamiky a až 6 plug-inů na stopu! A nová architektura FlexBus představuje až 26 kanálu široké, univerzální sběrnice, které lze nezávisle vrstvit a spojovat a zpracovávat tak i velice náročné projekty, přehlednou formou.

Nový nástroj Transient Analysis je schopen detekovat jednotlivá slova dialogových stop, perkusní nástroje nebo zvukové efekty. Výsledkem jsou vertikální značky v zobrazení zvukové stopy, které lze snadno procházet pomocí kurzorových kláves, což značně usnadní následný střih.

Technologie Fairlight Audio Core a FlexBus umožňují zpracování velkých projektů s tisícovkami stop na jediné pracovní stanici. V minulosti bylo zpracování podobně komplexních zakázek možné pouze pomocí několika propojených počítačů. DaVinci Resolve nabízí také funkce pro spolupráci několika uživatelů na stejném projektu, zahrnující i sekci Fairlight.

Sekce Cut
Novinky sekce Cut pro rychlý sestřih videa materiálu zaručují ještě efektivnější práci s importovaným materiálem. Nové zobrazení metadat v binu zjednodušuje třídění souborů na základě scén, záběrů, kamer apod. V součinnosti s funkcí Source Tape jde o nejrychlejší formu výběru materiálu pro střih.

Novinkou je rovněž větší zobrazení audio stop při střihu, či funkce pro rychlou konverzi 16:9 HD nebo Ultra HD materiálu do čtvercového či vertikálního formátu pro sociální sítě (Instagram apod.). Jádro DaVinci Neural Engine automaticky identifikuje obličeje a mění kompozici záběru dle cílového formátu.

Rychlejší je nyní rovněž vyhledávání efektů, prolínaček nebo titulků díky simultánnímu zobrazení většího množství ikon. Pro zobrazení náhledu efektu v okně Viewer stačí nyní podržet kurzor nad libovolnou položkou seznamu efektů...

Nově lze rovněž importovat projekty vytvořené produktem ATEM Mini Pro ISO a dále je upravovat pomocí funkce Sync Bin s multiview zobrazením. Samozřejmostí je možnost použít importovaný HD ISO záznam nebo původní Blackmagic RAW soubory z kamer a dokončit tak projekt v Ultra HD rozlišení.

Sekce Edit
Mezi vylepšení videoeditační sekce Edit patří zejména nové funkce pro vytváření a správu nezávislých proxy médií např. pro snadnou přenositelnost projektů nebo zvýšení výkonu. Proxy soubory lze ukládat v rozlišení až 1/16 původního a do kodeků H.264, H.265, ProRes či DNxHR. Lze je vytvářet interně i externě pomocí nástrojů jiných výrobců.

Pro synchronizaci multikamerových sekvencí lze využít nový nástroj Auto Align, a to dle časového kódu i obsahu audio stop. Časové stopy lze navíc konvertovat do multikamerových i složených klipů.

Nové HSL a Luma Keyer Resolve FX 3D plug-iny umožňují přímé barevné/luma klíčování materiálu v časových osách sekcí Edit a Cut. Jsou podporovány rovněž alfa kanály Resolve FX a Open FX plug-inů, integrální alfa kanály souborů i externí soubory sloužící jako masky. Příkaz Render in Place pak slouží k vypočítání libovolné části časové osy.

Před vloženém materiálu do časové osy jej lze nově předběžně upravovat – např. nastavovat RAW parametry, přidávat LUT korekce, měnit audio stopy, velikost obrazu i snímkovou frekvenci apod. Uživatelé také mohou importovat/exportovat jednotlivé časové osy nebo biny pro širší možnosti spolupráce v rámci studií. Soubory časových os a binů lze snadno sdílet např. prostřednictvím e-mailu.

Vylepšena byla taktéž práce s půlsnímky – technologie DaVinci Neural Engine je schopna kvalitně rekonstruovat progresivní snímky z půlsnímkového materiálu nebo odstraňovat 3:2 pulldown v reálném čase.

Sekce Fusion
Kompozice postprodukční sekce Fusion lze nyní ukládat jako šablony pro jejich použití v sekcích Edit nebo Cut, s nimiž lze nově sdílet také značky časové osy. Nové modifikátory animačních křivek naleznou využití při změně délky sekvencí. A možnost zobrazit/přehrávat zvukové stopy usnadní přesné časování animací.

Navíc bylo implementováno 27 Resolve FX efektů s GPU akcelerací vč. funkcí pro redukci šumu nebo zaostření obrazu převzatých ze sekce Color. Záložky u zobrazení stromové struktury zjednoduší práci s rozsáhlými projekty; stejně jako možnost vertikálního zobrazení nodální struktury. Nové možnosti pro přizpůsobení nástrojové lišty dovolují vytvářet nástrojové šablony upravené pro různé účely.

Další vylepšení
DaVinci Resolve 17 obsahuje další vylepšení na poli podpory formátů a exportu, konzistentní funkčnost při procházení časové osy napříč všemi sekcemi programu, lepší podporu metadat, nové algoritmy pro převzorkování obrazu při jeho zvětšení/zmenšení, možnost sdílet Smart biny, GPU akceleraci u dalších Resolve FX plug-inů atd. Významnou novinkou je také implementace revolučních funkcí pro spolupráci více uživatelů i do bezplatné verze programu DaVinci Resolve!

Podpora formátů
Rozšířená podpora souborových formátů zahrnuje dekódování QuickTime PNG, nekomprimovaných RGB 8bitových a YUV 10bitových AVI nebo rozdělených Panasonic 8K SHV médií. DaVinci Resolve 17 také podporuje metadata u jednotlivých snímků z kamer Blackmagic, ARRI, RED a Sony, dekóduje a zobrazuje též EXR metadata pro každý snímek.


DaVinci Resolve Micro a Mini Panel
DaVinci Resolve Micro Panel a DaVinci Resolve Mini Panel jsou vysoce kvalitní, profesionální pulty vybavené trojicí trackballů s vysokým rozlišením, precizními otočnými ovladači, podsvětlenými tlačítky a dalšími funkcemi. Hardwarové pulty jsou zvláště pro barevné korekce absolutní nezbytností, protože koloristé potřebují „držet obraz ve svých rukou” během nastavování několika parametrů najednou – ať už provádějí drobné opravy nebo komplexní barevné změny.

Během vývoje těchto nových pultů museli mít designéři na paměti všechny možnosti jejich využití a také maximální kvalitu zpracování. Pulty jsou určeny pro tři základní modely použití: barevné úpravy videa na profesionální úrovni, alternující použití pro střih a následné barevné korekce, a konečně pro editaci a barevné úpravy videa zároveň. Druhou částí designérské rovnice byla kvalita: žádný uživatel nechce pracovat s „laciným” pultem, protože jej bude využívat několik hodin denně. Cílem tedy bylo vytvořit extrémně kvalitní produkty, které by ale svou kompaktností vyhovovaly moderním způsobům práce. Malé ovládací pulty jsou snadno přenosné a jsou proto ideální pro samostatně pracující operátory, kteří často pracují v různých studiích. Kvalita zpracování a vysoká odolnost byly tedy nejdůležitějšími požadavky během vývoje těchto nových pultů pro DaVinci Resolve.

Miniaturní model DaVinci Resolve Micro Panel je jen o málo větší než počítačová klávesnice a je napájen z USB sběrnice. Lze jej pohodlně provozovat vedle klávesnice pracovní stanice a uživatel může snadno alternovat mezi panelem i klávesnicí během práce, což dovoluje simultánně editovat video a provádět barevné korekce. Větší DaVinci Resolve Mini Panel přidává navíc LCD displeje pro zpřístupnění většiny funkcí aplikace DaVinci Resolve. To jej činí ideálním nástrojem pro pracoviště, která realizují nejen barevné korekce a střih, ale i profesionální barevné úpravy materiálu. Jeho malá velikost jej dovoluje snadno transportovat např. v rámci studií, ale zároveň nabízí dostatečné množství funkcí, aby jej mohli koloristé používat pro zpracování i velice náročných projektů.

Panely DaVinci Resolve Micro Panel a DaVinci Resolve Mini Panel poskytují fluidní, ergonomické spojení s programem DaVinci Resolve a dovolují nastavovat několik parametrů najednou pro komplexní, kreativní barevné úpravy videa s nesrovnatelně větším pohodlím, než jaké poskytují standardní klávesnice a myš. Řada klientů a kameramanů si také stěžovala na obtíže při konverzi dat z digitálních filmových kamer do „filmové podoby” -- zjednodušením přístupu k funkcím pro barevné korekce se zvyšují kreativní možnosti uživatelů. Během návrhu nových pultů se proto snazší přístup k funkcím primárních barevných korekcí stal jednou z hlavních priorit.

Oba pulty jsou vybaveny řadou 12 otočných ovladačů, které poskytují přístup k nejdůležitějším parametrům primárního barevného korektoru pro snadné experimentování s barevností materiálu. Primární kontroléry dovolují nastavit parametry Lift, Gamma nebo Gain u jasové složky signálu, kontrast, saturaci nebo barevný tón obrazu, úroveň detailů ve středním jasovém pásmu apod. Pulty jsou navíc vybaveny dalšími ovládacími tlačítky na pravé straně, která zpřístupňují často používané (např. transportní) funkce. Díky tomu mohou uživatelé pracovat rychleji, aniž by se museli zdržovat procházením nabídek aplikace DaVinci Resolve.

Všechny hardwarové pulty pro DaVinci Resolve mají konzistentní rozložení ovládacích prvků, což usnadňuje použití všech nových pultů i klasického modelu DaVinci Resolve Advanced Panel. Velká část ovládacích prvků se nachází na stejném místě, trackbally jsou velké a mají podobnou odezvu: dlouholetí uživatelé systému DaVinci Resolve si proto na nové modely snadno zvyknou. Panely mají elegantní a odolné, z hliníku vysoustružené tělo a profesionální trackbally s vysokým rozlišením. Trackbally lze využít pro RGB korekce, resp. funkce Lift, Gamma a Gain vč. nastavení hlavních úrovní pomocí vnějšího otočného prstence. Otočné ovladače jsou proprietární, precizní prvky se soustruženými knoflíky pro precizní nastavení přiřazených parametrů. Navíc je lze využít i k resetování hodnot jejich stisknutím. Díky podsvícení tlačítek lze panely používat i v šeru studií. Větší model DaVinci Resolve Mini Panel přidává navíc dva displeje s vysokým rozlišením – pro zobrazení a nastavování parametrů aktuálně zvoleného nástroje – a další tlačítka pro nastavení pokročilých funkcí programu DaVinci Resolve.

DaVinci Resolve Editor Keyboard
Klávesnice DaVinci Resolve Editor Keyboard byla navržena pro maximálně efektivní střih díky možnosti rychle procházet a vyhledávat materiál pomocí integrovaného vyhledávacího kolečka, bez nutnosti používat myš. Celokovové tělo klávesnice zaručuje vysokou provozní spolehlivost i při mnohahodinovém denním provozu, profilované klávesy pak usnadňují orientaci. Kvalitní spínače, stejného typu jako ve špičkových eSport klávesnicích, zaručují rovněž maximální spolehlivost. Stejně tak i vyhledávací kolečko bylo vysoustruženo z kovové slitiny s cílem poskytnout co nejspolehlivější nástroj pro trimování a procházení materiálu. Navíc jsou klávesy, spínače i područka dostupné jako náhradní díly a klávesnici lze tedy opravovat nebo periodicky obnovovat při vysokém stupni opotřebení.

Na rozdíl od běžného způsobu práce kombinujícího klávesnici a myš, lze DaVinci Resolve Editor Keyboard používat obouruč: pravou rukou se nastavuje časová pozice v klipu, zatímco levou lze simultánně vytvářet počáteční a koncové body a provádět střih. Uživatelé tak mohou procházet média, nastavovat počáteční a koncové body, přesouvat segmenty na časovou osu a tyto úkony snadno a rychle opakovat. Jde o velice rychlý způsob práce, který využívá koordinaci obou rukou.

Kovové vyhledávací kolečko je umístěno zcela vpravo a opatřeno gumovým povrchem pro velice pohodlné a spolehlivé uchopení. Díky kvalitním kuličkovým ložiskům a elektronicky ovládané brzdě je jeho pohyb přirozený v režimech Shuttle i Jog. Vytváření počátečních a koncových bodů střihu je jednou z nejvíce opakovaných činností ve videostřihových programech, proto je klávesnice vybavena také velkými tlačítky pro vytváření In a Out bodů v levém segmentu klávesnice.

Tlačítka editačních funkcí jsou umístěna nad klávesami In a Out, pro snadnou dostupnost prsty levé ruky. Většinu střihových funkcí lze provádět přímo u zdrojových klipů bez nutnosti umísťovat editační body na časové ose programu, což eliminuje nutnost přepínat mezi zobrazením zdrojového média a časové osy. Většina funkcí je také schopna vyhledat nejbližší střih (např. Smart Insert) nebo se přizpůsobit časovému kódu. Stejně snadné je i trimování počátečních a koncových bodů střihu díky možnosti podržet některé z tlačítek Roll při současné rotaci vyhledávacího kolečka. Stiskem klávesy Cut dojde k eliminaci prolínacího efektu v místě střihu, klávesa Dissolve naopak vytvoří prolnutí v délce jedné sekundy; délku prolnutí lze snadno změnit pomocí tlačítka Roll Duration.

Rozložení standardní části klávesnice, založené na standardu QWERTY, bylo doplněno na základě připomínek profesionálních střihačů. Obsahuje např. klávesu F/TC numerického segmentu pro přepínaní mezi režimy snímků a časového kódu, či klávesu 00 pro rychlejší vkládání časového kódu...


DaVinci Resolve 17.1 (11. 3. 2021)
Verze 17.1 implementuje podporu procesorů Apple M1 a platforem Mac OS Big Sur a Apple Silicon, a také hardwarově akcelerované en/dekódování H.265 videa (10 bitů, vzorkování 4:2:2 a 4:4:4) na podporovaných platformách značky Intel a vylepšení u importu projektů ve formátech AAF nebo XML obsahujících video s půlsnímky.

DaVinci Resolve 17.1.1 (4/2021)
Verze 17.1.1 implementuje hardwarově akcelerované dekódování 10bitových H.264 formátů na počítačích Mac s CPU Apple M1; vylepšuje spolehlivost aplikace při importu starších záloh databází; a také zdokonaluje přehrávání zvukových stop. Novinkami jsou rovněž: podpora Blackmagic RAW materiálu zaznamenaných rekordéry Blackmagic Video Assist 12G HDR z kamer Panasonic Lumix S1H, vylepšené skriptovací API, či lepší práce s metadaty formátu DNxHR.

DaVinci Resolve 17.2 (5/2021)
Verze 17.2 podstatně zrychluje start programu, zlepšuje rovněž funkce průběžného ukládání projektu a tvorbu přechodů mezi audio stopami v sekci Fairlight. Aktualizace dále implementuje dekódování médií AV1 (Windows) a MKV (na všech platformách), sady šablon v aplikaci/sekci Fusion, podporu ACES 1.2, vyšší kvalitu výstupu při odstranění půlsnímků, rychlejší dekódování 8K H.265 médií na platformě Apple Silicon, rozšířený import metadat u médií z kamery Sony Venice, nové profily pro Canon EOS-R5, či možnost přejmenovávat jednotlivé segmenty v časové ose.

DaVinci Resolve 17.2.1 (6/2021)
Zdokonaluje přehrávání médií uložených na síťových discích, zrychluje odezvu rozhraní při zpracování HDR materiálu, zlepšuje spolehlivost přehrávání zvukových stop u dlouhých projektů, upravuje vykreslování normalizovaných 32bitových zvukových stop na časové ose, zlepšuje přehrávání zvuku MKV médií v systému Windows a opravuje problémy s trimováním ARRI RAW MXF souborů. V sekci/aplikaci Fusion byla opravena funkce pro odvolání změn při použití nástrojů barevných korekcí, a také funkce pro import a aktualizaci šablon.

Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 17 (6/2021)
Nový PDF manuál „Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 17“ (v AJ) shrnuje základy práce v nové verzi DaVinci Resolve! Popisuje např. rychlý sestřih videa v sekci Cut, nové funkce barevných korekcí, efektovou sekci Fusion i nástroje pro zvukovou postprodukci Fairlight. Příručku (v AJ) a doprovodné projekty stahujte na stránkách www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/training v sekci „Training Books“.

DaVinci Resolve 17.2.2 (7/2021)
Aktualizace 17.2.2 přináší podporu Blackmagic RAW 2.1, vylepšení u Bluetooth konektivity klávesnice DaVinci Resolve Speed Editor, zdokonalený export pro YouTube, optimalizaované přehrávání v okně Source Viewer atd. Blackmagic RAW 2.1 nabízí podporu procesorů Apple M1, a také kompatibilitu s médii Blackmagic RAW zaznamenanými z kamer Panasonic LUMIX S1H, S1 a S5, a také Nikon Z 6II a Z 7II, prostřednictvím rekordérů Video Assist 12G HDR. Verze 2.1 rovně potěší optimalizovaným dekódováním médií z kamer Blackmagic URSA Mini Pro 12K pomocí CPU a rychlejším plug-inem pro apliklaci Premiere Pro.

DaVinci Resolve 17.3 (8/2021)
Verze 17.3 přináší optimalizace pro platformu Apple M1 a Apple Silicon, kde nabídne 2-3x vyšší výkon při zpracování obrazu. Inovovány byly rovněž některé efekty Resolve FX (vč. Aperture Diffraction, Mosaic Blur nebo Glow), sekce Fairlight (nižší latence, vylepšené exportní dialogové okno, širší podpora audio karet na platformě Windows vč. ovladačů Steinberg ASIO, nativní podpora záznamu na platformě Linux/ALSA), podpora kodeků (dekódování 12bitových souborů DPX, dekódování MKV souborů s video kodekem VP9, rychlejší dekódování H.264/H.265 médií na platformě Windows/Intel, hardwarová akcelerace komprese H.265 10bitových videí pomocí AMD GPU resp. H.264 4:4:4 8bitových videí pomocí NVIDIA GPU) či rozšířená podpora soupisek AAF, kde jsou nyní podporovány vnořené klipy.

DaVinci Resolve 17.3.1 (9/2021)
...zlepšuje přihlašování k platformám YouTube a Vimeo v systému Windows, simulaci prostředního tlačítka při použití tabletů Wacom, či zpracování Apple ProRes 4444 materiálu na platformě Apple Silicon, navíc také přidává možnost kombinovat několik diskrétních zvukových stop do prokládaného audio výstupu.

DaVinci Resolve 17.3.2 (10/2021)
...přináší kompatibilitu s Blackmagic RAW 2.2, vyšší stabilitu u nástroje Color Warper, lepší vykreslení jasných partií obrazu u materiálu s velkým dynamickým rozsahem, a také optimalizace v sekci Fairlight (vylepšené pojmenovávání stop, načítání nastavení u EQ a automatizace). Aktualizace Blackmagic RAW 2.2 obsahuje podporu Blackmagic RAW materiálu natočeného pomocí rekordérů Blackmagic Video Assist 12G HDR a kamer Fujifilm GFX100/GFX100S a Panasonic LUMIX GH5S, BGH1 a DC-BS1H.

DaVinci Resolve 17.4 (10/2021)
...přináší až 5x zrychlení aplikace na nových počítačích Apple Mac s procesory M1 Pro a M1 Max! To otevírá cestu k jednodušší postprodukci 8K projektů, rychlejšímu (až 3x) dekódování Blackmagic RAW 12K materiálu i exportu do kodeku H.265 (cca 1,5x). Nová verze dále přináší až 4x zrychlení výpočtů u funkcí DaVinci Neural Engine (detekce obličejů a dalších objektů etc.) a podporu pro displeje s technologií „ProMotion“ (120 Hz) a HDR zobrazení u nových počítačů Apple MacBook Pro.

Verze 17.4 dále implementuje podporu služby Dropbox Replay, funkce pro snazší a rychlejší tvorbu titulků, možnost přepínat kamery multicam projektů v sekci Edit pomocí klávesnice DaVinci Resolve Speed Editor, asymetrické trimování (nastavení „in“ pozice prolínačky bez ovlivnění „out“ pozice a naopak), rozšířenou podporu automatické správy barev, kompatibilitu s ACES 1.3 (vč. komprese gamutu), hardwarově akcelerovaný import/export H.265 materiálu v systému Windows a podporu plug-inů Steinberg VST3 v sekci Fairlight Audio. Mezi nové Resolve FX nástroje patří Custom Mixer pro kombinování efektů, nový 3D Keyer nabízející preciznější nastavení okrajů masky, či Film Halation (pouze Resolve Studio) simulující chování filmu ve vysoce kontrastních partiích obrazu. Více viz video.

DaVinci Resolve 17.4.1 (10/2021)
...opravuje problémy s automatickou detekcí HDR monitorů počítačů Apple Mac, vylepšuje import médií uložených jako jednotlivé snímky, zlepšuje ukládání nastavení funkce Smart Filter a opravuje/zrychluje zobrazení titulků Text+ využívajících styly a Unicode kódování.

DaVinci Resolve 17.4.2 (11/2021)
Verze 17.4.2 přináší řadu oprav především v sekcích Fairlight a Fusion: řeší několik problémů s audio plug-iny VST3 a výstupem vícekanálového zvuku v systému Linux, dále zrychluje rendering titulků a efektů v sekci Fusion, optimalizuje export H.264 médií v OS Windows a také export do Pro Tools, opravuje padání programu na starších Windows konfiguracích (starší ovladače grafických karet Intel), opravuje chybné zobrazení médií Sony RAW, implementuje nejnovější verzi RED SDK atd.

DaVinci Resolve 17.4.3 (12/2021)
Aktualizace 17.4.3 zvyšuje stabilitu na platformě Windows a zrychluje dekódování ProRes videí na počítačích Apple Mac s procesory M1 Max. Mezi další novinky patří opravy chyb způsobujících nižší stabilitu a chybné zobrazení GUI sekce Fusion u platformy Apple Silicon, či drobná vylepšení v sekci Fairlight týkající se pojmenovávání klipů, prolínání stop nebo podpory standardu Dolby Atmos.

DaVinci Resolve 17.4.4 (2/2022)
Aktualizace 17.4.4 implementuje podporu Blackmagic RAW 2.3, vylepšení na poli bezpečnosti při práci se službami Dropbox a YouTube, a také rychlostní optimalizace u stop využívajících efekty sekce Fusion. DaVinci Resolve Studio 17.4.4 přináší též hardwarovou akceleraci u dekódování formátu VP9 a podporu enkódování médií H.265 Main10 na platformě Apple Silicon. Blackmagic RAW 2.3 zdokonaluje záznam Blackmagic RAW materiálu z kamer Sigma fp a Sigma fp L u monitorů/rekordérů Video Assist 12G HDR (vyžaduje rovněž FW Blackmagic Video Assist 3.5.2), zvyšuje stabilitu/výkon plug-inu pro Adobe Premiere Pro a nabízí ukázkový zdrojový kód pro jednoduchý OpenEXR transkodér.

DaVinci Resolve 17.4.5 (3/2022)
...zvyšuje rychlost (až o 20 %) zpracování Blackmagic RAW 12K médií na platformě Apple M1 Max, usnadňuje práci se zvukovými stopami u vnořených časových os, implementuje podporu 6K a 8K médií z kamery Sony Venice a zdokonaluje nástroje 3D Text a Text+ sekce Fusion. Navíc přináší rozšířenou podporu AAF soupisek, nově např. podporuje projekty kombinující média s různými snímkovými frekvencemi.

DaVinci Resolve 18 Public Beta 1 (18. 4. 2022)
Osmnáctka přináší podporu pro nové Blackmagic Cloud produkty, aplikaci DaVinci Proxy Generator, nové Resolve FX efekty (např. Surface Tracker pro aplikaci efektů na plastické pohybující se plochy, 3D Depth Map pro snazší oddělení pozadí/izolaci subjektů či prozaicky pojmenovaný Ultra Beauty Mode), dále vylepšené titulkování, 5x5 multiview zobrazení u větších multikamerových projektů, GPU akceleraci u kreslících nástrojů sekce Fusion a další novinky! První beta Fusion Studio 18 obsahuje, krom výše zmíněné

DaVinci Resolve 18 Public Beta 2 (4/2022)
Druhá veřejná beta opravuje řadu chyb (řeší např. problémy s firewallem u vzdálených projektů, padání aplikace při importu některých časových os ve formátu XML, padání na některých konfiguracích s grafickými kartami Intel, problémy s ukládáním rozvržení GUI sekce Fusion ad.), a také implementuje nativní podporu standardu Dolby Atmos na platformách Linux a Apple Silicon, dále podporu H.265 médií s profily Dolby Vision, vylepšení u podpory formátu Dolby Atmos, a také zdokonalení technologie Object Mask (v Magic Mask). Nová beta Fusion Studio zvyšuje stabilitu nástrojů pro tvorbu masek, zlepšuje zpětnou vazbu u nastavení velikosti štětců a zdokonaluje kompatibilitu se ZIP kompresí formátu OpenEXR.

DaVinci Resolve 18 Public Beta 3 (5/2022)
Třetí veřejná beta implementuje 2x rychlejší zpracování masek na platformě Apple M1, vylepšené Smart Biny ve verzi pro Windows, zdokonalenou normalizaci zvuku v sekci Edit a opravuje drobné chyby u výběru štětců, nástroje pro sledování pohybu a klonovacího nástroje v sekci Fusion.

DaVinci Resolve 18 Public Beta 4 (6/2022)
Čtvrtá beta přidává Resolve FX Surface Tracker i v sekci Fusion, dovoluje exportovat titulky IMSC1 nebo DFXP ze sekce Edit a nabízí širší možnosti importu přetažením myší do časové osy sekce Fairlight. Dále přináší optimalizace 3D plug-inů sekce Fusion, zdokonalený nástroj Resolve FX Depth Map a další novinky.

DaVinci Resolve 18 Public Beta 5 (6/7 2022)
Pátá beta přináší podporu nové kamery Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K G2, vylepšenou funkci pro stabilizaci obrazu (využívá algoritmy umělé inteligence a nově i metadata z gyroskopů kamer řady Pocket Cinema Camera 4K/6K/6K Pro – vyžaduje FW Blackmagic Camera 7.9), zdokonaluje trimování v sekci Cut, nabízí nižší latenci při zpracování zvuku (u vnořených časových os, nastavování úrovní apod.), zvyšuje stabilitu nástroje Resolve FX Surface Tracker v sekci Fusion atd.

DaVinci Resolve 18 Public Beta 6 (7/2022)
Šestá beta nabízí podporu Blackmagic RAW 2.6 a kamery ARRI Alexa 35, dále zdokonalenou stabilizaci záběrů pomocí dat z gyroskopů kamer BMPCC 4K/6K a optimalizace u přehrávání médií či nástroje Elastic Wave pro změnu délky audio stop. Uživatelům sekce Fusion nabízí vylepšené kreslící nástroje a rychlostní optimalizace u quad view zobrazení vektorskopů apod.

DaVinci Resolve 18/Fusion Studio 18 (21/7/2022)
Plné verze Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18 a Fusion Studio 18 jsou v prodeji! Osmnáctá verze DaVinci Resolve přináší novinky na poli vzdálené spolupráce uživatelů na stejném projektu, v jedné časové ose pomocí DaVinci Resolve Project Serveru 18, dále podporu služby Blackmagic Cloud pro sdílení projektů, nové automatizační funkce u práce s proxy daty, nové Resolve FX nástroje založené na AI algoritmech DaVinci Neural Engine a další novinky. Fusion Studio 18 nabízí GPU akceleraci u kreslících nástrojů, nové kompoziční režimy, rychlostní optimalizace u nástrojů Text a Text+ a další... Stahujte zde.

Manuál DaVinci Resolve 18: blackmagicdesign.com/uk/UserManuals/DaVinci_Resolve_18_Reference_Manual.pdf

Dokument DaVinci Resolve 18 Supported Codecs: blackmagicdesign.com/uk/SupportNotes/DaVinci_Resolve_18_Supported_Codec_List.pdf

Manuál Fusion 18: blackmagicdesign.com/uk/UserManuals/FusionManual.pdf

DaVinci Resolve 18.0.1 (7/2022)
První aktualizace DaVinci Resolve Studio 18 opravuje chybu u podpory formátu DNxHR, problémy s nástrojem Mandelbrot v sekci/aplikaci Fusion na platformě Apple Silicon, chybu u výběru barevného prostoru u ACES projektů apod.

DaVinci Resolve 18.0.2 (9/2022)
...zdokonaluje export dlouhých videí pro YouTube, správu metadat pro sledování pohybu, trimování H.264 a ARRI médií v sekci Media Management, a také import FBX souborů resp. funkce pro tvorbu masek v sekci Fusion. Z dalších oprav jde např. o korektní import MXF souborů s půlsnímky z rekordérů HyperDeck, padání aplikace na některých konfiguracích se specifickou verzí ovladačů od AMD, či drobné problémy na platformě Apple Silicon (HDR tagy při exportu do H.264, nástroj Mandelbrot apod.).

DaVinci Resolve 18.0.3 (9/2022)
...vylepšuje připojení s pulty Fairlight Desktop Console pomocí USB-C rozhraní a opravuje: rendering sekvencí bez barevných korekcí, rendering IMF s metadaty Dolby Vision 2.9 a problémy s mazáním prázdných stop u importovaných časových os AAF.

DaVinci Resolve 18.0.4 (9/2022)
DaVinci Resolve Studio 18.0.4 přináší blíže nespecifikované zvýšení výkonu i stability programu a podporu Blackmagic RAW 2.7 (tj. Blackmagic RAW soubory z kamer Fujifilm X-H2 a ZCam E2/E2-M4/E2-S6/E2-F6 zaznamenané pomocí rekordérů Video Assist 12G HDR.).

DaVinci Resolve for iPad (Q4/2022)
iPad verze je optimalizována pro technologie MultiTouch a Apple Pencil a nabízí sekce Cut a Color pro střih videa resp. barevné korekce vč. podpory pro moderní HDR technologie. Nechybí rovněž možnost využít servery Blackmagic Cloud usnadňující vzdálenou kooperaci uživatelů a kompatibilita se standardními projektovými soubory DaVinci Resolve 18. Mezi podporované formáty patří H.264, H.265, Apple ProRes a Blackmagic RAW, importované z interní knihovny iPad Pro či z externích iCloud a USB-C zdrojů. Mobilní DaVinci Resolve je optimalizován pro platformu Apple Silicon a na novém modelu iPad Pro s čipem M2 nabízí až čtyřnásobnou rychlost při renderingu do Ultra HD ProRes materiálu. Zpracování HDR projektů je podporováno i na 12,9“ iPadu Pro s jádrem M1 s možností zobrazení na externích Apple Studio Display a Pro Display XDR monitorech či na dalších zařízeních kompatibilních s technologií AirPlay.

DaVinci Resolve 18.1 (11/2022)
Verze 18.1 přidává podporu střihu vertikálních videí (např. pro TikTok, Snapchat a Instagram TV), funkce pro detekci (a úpravu dynamiky) dialogů založené na DaVinci Neural Engine, zdokonalené klíčování automatizačních křivek sekce Fairlight a také automatické uzamykání individuálních časových stop při vzdálené spolupráci několika uživatelů na stejném projektu. Aktualizace rovněž přináší zdokonalený import ATEM Mini ISO projektů (zvuková stopa zůstává připojena k videu), vylepšenou podporu pro DaVinci Resolve Speed Editor v sekci Edit a další novinky! Viz video.

DaVinci Resolve 18.1.1 (11/2022)
...přináší podporu pro Blackmagic RAW 2.8, a také nové preference pro zobrazení uživatelského rozhraní ve Windows. Nová verze rovněž opravuje řadu drobných chyb vč. audio artefaktů při použití nové (18.1) funkce pro automatickou izolaci dialogů, problémů s renderingem MXF souborů s vloženými titulky, chybného importu sledovacích dat v sekci Fusion, problémů s nástrojem Text+ na starších konfiguracích apod.

DaVinci Resolve 18.1.3 (2/2023)
...přináší podporu souborových formátů DNx Uncompressed a Sony Venice 2, a také řadu vylepšení u dialogových oken audio efektů a v sekci/programu Fusion vč. optimalizací nástroje Text+ a možnosti snadno zvolit barvu u nástrojů Glow, Soft Glow a Highlight. Samozřejmostí je i množství oprav mj. u dekódování ARRIRAW médií na počítačích Apple Mac s několika GPU jednotkami, u správy paměti při renderingu projektů s půlsnímky ad.

DaVinci Resolve 18.5 beta (4/2023)
Verze 18.5 přinese řadu nových nástrojů na bázi umělé inteligence, podporu technologie Universal Scene Description pro přenos 3D dat v sekci Fusion a mnoho vylepšení v Cut/Edit: uživatelé (placené verze Studio) budou moci mj. vyhledávat média na bázi jejich zvukového obsahu a generovat automatické titulky pomocí technologie pro rozpoznávání řeči. V sekci Color se objeví nový efekt Relight FX pro virtuální osvětlení scény, vylepšení dozná i systém správy barev. Nově bude podporován také formát OpenTimelineIO (OTIO) pro import/export časových os.

DaVinci Resolve 18.5 (7/2023)
...přináší přes 100 novinek vč. moderních nástrojů založených na algoritmech umělé inteligence (automatický přepis dialogů do titulků, třídění médií dle audio stop, efekt Resolve FX Relight pro změnu osvětlení scén ad.), nových střihových funkcí v sekci Cut, rozšířených automatizačních funkcí v sekci Fairlight, podpory standardu Universal Scene Description v programu/sekci Fusion, širší podpory GPU akcelerace a mnoha dalších!

DaVinci Resolve 18.6.1/18.6.2 (10/2023)
Aktualizace 18.6.1 a 18.6.2 pro DaVinci Resolve Studio obsahují řadu oprav vč. optimalizovaného přehrávání během editace nebo přesunu klipů na časové ose, vylepšeného importu vícekanálového zvuku, zvýšené stability při práci s 3D textem v sekci Fusion, zdokonalené synchronizace s cloudovým úložištěm při importu starších projektů ad. Verze 18.6.2 opravuje chybu způsobující problémy při duplikaci časové osy.

DaVinci Resolve 18.6.3 (11/2023)
Verze 18.6.3 přináší synchronizaci se soubory v síťových adresářích, deaktivaci režimu spánku při uploadu souborů nebo generování proxy dat, a také možnost exportu projektů využívajících proxy média. Nové je rovněž dekódování 4:2:2 HEIF a HIF médií, vyšší stabilita při editaci velkých časových os a zdokonalená A/V synchronizace. Kompoziční sekce/aplikace Fusion vylepšuje nástroj Magic Mask a zrychluje práci s materiály MaterialX.

DaVinci Resolve 18.6.4 (12/2023)
Verze 18.6.4 obsahuje podporu Blackmagic RAW 3.6 a drobné opravy/vylepšení u binů, sdílených médií, záloh časové osy, automatizací v sekci Fairlight či u částicového generátoru aplikace/sekce Fusion Studio 18.6.4. Aktualizace Blackmagic Video Assist 3.14 přináší podporu záznamu do Blackmagic RAW formátu u rekordérů/monitorů Video Assist 5” a 7” 12G HDR z nového fotoaparátu Panasonic LUMIX G9M2 (vyžaduje také novou aktualizaci Blackmagic RAW 3.6 a FW 2.0 pro G9M2).

DaVinci Resolve 18.6.5 (2/2024)
...přináší podporu knihoven Blackmagic RAW 3.6.1 a souborů z kamery Sony Burano, možnost importu/exportu médií pomocí Open TimelineIO, stabilizaci záběrů natočených prostřednictvím modelů Blackmagic Cinema Camera 6K a Micro Studio Camera 4K G2 pomocí umělé inteligence, zdokonalenou podporu EXR souborů, snazší simultánní selekci několika médií klávesovou zkratkou, vylepšené deformování obrazu mřížkou v aplikaci/sekci Fusion, rychlejší práci s USD objekty tamtéž a další optimalizace.

DaVinci Resolve 18.6.6 (3/2024)
...obsahuje podporu pro formáty AVC MXF Op Atom, vylepšenou extrakci alfa kaná

ČLÁNKY

Parametry

Parametry

Výrobce: Blackmagic Design
Kategorie: Střih a úprava videa

Hlavní parametry

Operační systémWindows
Operační systémMacOS
Typ softwaruFULL verze

Blog a novinky

Datum: 06. 05. 2024, Kategorie: Blog

DaVinci Resolve Studio 19 Public Beta 2

Druhá veřejná beta Blackmagic Design DaVinci Resolve 19 nabízí řadu oprav a vylepšení vč. zobrazení vodítek bezpečné zóny během přehrávání, lepšího…

Datum: 16. 11. 2023, Kategorie: Novinky

Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio 18.6.3

Verze DaVinci Resolve Studio 18.6.3 přináší synchronizaci se soubory v síťových adresářích, deaktivaci režimu spánku při uploadu souborů nebo…

PŘÍSLUŠENSTVÍ (4)

PŘÍSLUŠENSTVÍ (4)

Blackmagic Design DaVinci Resolve Micro Color Panel

  • Novinka
Resolve Micro Color Panel je nový, cenově dostupnější ovládací panel pro software
14 090 Kč
Na cestě > 5 ks

Blackmagic Design DaVinci Resolve Replay Editor

  • Novinka
Střihový panel speciálně navržený pro střih z více kamer pro editaci zpravodajských
13 790 Kč
Na cestě 5 ks

Blackmagic Design Media Player 10G

  • Novinka
  • Doprava zdarma
Blackmagic Media Player je řešení pro záznam a přehrávání videa pro počítače s Thunderbolt
28 390 Kč
Na cestě 2 ks

Blackmagic Design Cloud Pod

  • -11 %
Blackmagic Cloud Pod dovoluje využívat USB-C disky v režimu síťového úložiště. Nabízí
9 790 Kč
14-30 dní